Notícies
0 comentarisLa representació de Catalunya ha estat la més nombrosa en la tercera reunió científica del projecte Interbio, que s’ha fet del 18 al 21 de gener a València, amb 11 representants de Biocat, el Parc Científic de Barcelona (PCB), el Parc de Recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona (PRUAB), l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB), el Centre de Medicina Regenerativa de Barcelona (CMRB), el Banc de Sang i Teixits (BST) i l'Hospital Germans Trias i Pujol.
El projecte Interbio forma part del programa Interreg de cooperació entre regions de l’espai Sudoe (França, Espanya i Portugal) i pretén posar en xarxa plataformes tecnològiques i recerca d’alt nivell i promoure la transferència tecnològica transnacional.
La trobada de València, sota el lema Forging Partnerships, ha reunit a científics de les institucions associades a aquest projecte –la Universitat Paul Sabatier de Tolosa, la Fundació per a la Innovació Urbana i Economia del Coneixement de València, l’Institut Tecnològic de Química Biològica de Lisboa, l’Institut de Ciències Biològiques de Bordeus i Biocat– i ha servit per identificar col·laboracions i intercanvis en dos àmbits temàtics: el disseny i descobriment de fàrmacs, i la medicina regenerativa i cèl·lules mare. Les presentacions i xerrades dels assistents s’han combinat amb trobades dels comitès científics del projecte europeu.
La primera reunió, el mes de setembre de 2009 a Tolosa, va consistir en un kick-off on els socis van exposar els seus àmbits de recerca i expertesa per plantejar el posicionament dels possibles partenariats. La segona, un taller sobre nanotecnologia (Nanoswec) fet a Bordeus el passat mes de novembre, va servir per unir totes les disciplines (biologia, bioquímica, física i matemàtica) implicades en les nanotecnologies bioinspirades per explorar nous dissenys de sistemes i materials.
La propera reunió de la xarxa es farà a Barcelona, el mes de juliol de 2010, en un workshop sobre nanotecnologia i informàtica aplicada a la salut.
Interbio està finançat amb fons FEDER. Es va iniciar el maig de 2009 i finalitzarà el desembre de 2011. Acompanyen a Biocat en aquest projecte, el PCB i el PRUAB.

Comentaris
Enviar nou comentari