Esteu aquí

Entrevista

Ralph Klingmann

director general d'Omnia Molecular

Es va unir a Omnia Molecular com a director general després de recaptar 2,1 milions d’euros (ronda de finançament el 2010). De nacionalitat suïssa/alemanya, Klingmann és biòleg molecular (EUA) i MBA Executiu Global (IESE). En el seu currículum hi figuren 20 anys de lideratge farmacèutic internacional als EUA, Alemanya i Sud-àfrica amb multinacionals com Bayer, Solvay i Abbott.

Cinc claus per a la internacionalització d'una empresa de biotecnologia

21.04.2011

Article d'opinió

Els problemes de salut causats per malalties infeccioses, cardiovasculars o el càncer tenen un impacte en el benestar de la població arreu del món. Per tant, l'aplicació de les solucions de biotecnologia desenvolupades aquí, a Catalunya, no està restringida per la geografia.

Per desgràcia, les empreses biotecnològiques sovint es veuen limitades en la seva capacitat per accedir als mercats internacionals, en detriment dels pacients d’arreu del món. Tot i que no es coneix una solució màgica a aquest repte, hi ha algunes formes senzilles d'internacionalitzar la vostra empresa biotecnològica que no impliquen l'obertura d'oficines a l'estranger.

Tot seguit us presento cinc maneres clau d'ajudar-vos a posar el negoci de biotecnologia en l'escena mundial:

1. Promoveu la diversitat del vostre equip

La capacitat d’una empresa per fer negocis amb eficàcia a través de les fronteres depèn de les capacitats de l’equip. Un equip divers té més probabilitats de parlar l'idioma del vostre soci o client i d'entendre les necessitats i els requisits específics del mercat. Quan es gestiona correctament, un equip divers també pot ser font de més innovació, ja que l'organització és capaç d'esbossar un conjunt més ampli de perspectives i d'aplicar el coneixement per resoldre problemes.

On hauríeu de mirar? Les ubicacions més importants per a la comercialització i l'associació en biotecnologia es troben en els bioclústers de Califòrnia i el nord-est dels Estats Units. Europa és la llar de moltes companyies farmacèutiques amb gran experiència internacional. Si és possible, hauríeu d'incloure en l'equip almenys un membre que hagi viscut i treballat en un dels clústers dels EUA, i un altre que tingui una trajectòria internacional en la indústria.

Afortunadament, l'atractiu internacional de Barcelona com a lloc per viure, juntament amb les bones infraestructures per a la recerca i l'educació en el camp de la biomedicina, fa que sigui relativament fàcil atraure candidats qualificats.

2. Col·laboreu més enllà de les vostres fronteres

Intenteu trobar i treballar amb els millors assessors i socis en el vostre camp, independentment d'on es trobin en el món. La combinació d'eines de col·laboració basades en Internet i el baix cost de la comunicació internacional fa que això sigui fàcil. No dubteu a apropar-vos als experts dels EUA per configurar el vostre consell assessor científic. Fer servir consultors internacionals és la millor manera de començar a construir un negoci de màxima qualitat.

La utilització de la recerca per contracte i la creació d'associacions per al desenvolupament en els mercats emergents de l'Índia i la Xina són dues maneres d'impulsar la internacionalització i la productivitat. Moltes de les CRO (Organització de Recerca per Contracte o Contract Research Organization, per les sigles en anglès) més grans disposen d'agents locals per ajudar-vos a començar.

Finalment, considereu la possibilitat d'acollir un programa internacional intern o d'intercanvi científic. Mireu en les nostres escoles de negocis internacionals i institucions internacionals de recerca per trobar possibles candidats.

3. Enteneu el mercat mundial

Encara que potser no tingueu la capacitat per comercialitzar a nivell internacional, heu d'atendre les necessitats del mercat global en la planificació per guiar el desenvolupament del vostre producte o servei. Quan feu el pla de negoci no oblideu el potencial internacional de la vostra empresa.

Llegiu publicacions internacionals. Tingueu presents les mètriques del mercat mundial, fins i tot si l'accés a aquest mercat és molt limitat en aquest moment.

Visiteu els vostres col·laboradors i clients, assistiu a fires internacionals i compareu la posició de la vostra empresa amb les dels líders del mercat.

4. Atraieu diners intel·ligents

Considereu el nivell d'experiència internacional que podeu obtenir amb els recursos financers que esteu planejant atraure. Els projectes de subvenció internacionals i europeus són una font de finançament que pot donar-vos accés als coneixements científics internacionals i col·laboracions transfrontereres.

Si esteu intentant aconseguir capital, doneu preferència als fons que inverteixen a nivell internacional. És probable que aquests socis de capital us donin accés a contactes i experiència internacionals.

5. Feu servir el nostre avantatge local

Malgrat tots els esforços per preparar-vos per a l'èxit internacional, no subestimeu les nostres fortaleses històriques i culturals. Catalunya posseeix una cultura i una posició úniques en el món, ja que en el decurs de la història ha mantingut relacions comercials efectives amb mercats estrangers i entén com s'impulsa l'èxit econòmic a través de la internacionalització.

Catalunya també ha après a aprofitar el seu patrimoni cultural per ser un destí atractiu i un bon amfitrió per a visitants d'arreu del món. Els vostres socis gaudiran de l'oportunitat de visitar-vos. Heu d'aprofitar activament aquest avantatge competitiu.

La biotecnologia a Catalunya es beneficia d'infraestructures biomèdiques de primera categoria i d'una mà d'obra altament formada i qualificada. També gaudim d’un fort suport, tant de les institucions com dels governs català i estatal, així com de la nostra organització, Biocat.