Esteu aquí

Notícia

Una ‘app’ per connectar els professionals de la salut jubilats i en actiu, guanyador del repte de salut a l’Imagine Express

L’equip ha presentat una solució innovadora a una necessitat de la farmacèutica Otsuka al 4YFN i l'empresa japonesa s'ha compromès a desenvolupar el projecte

AddToAny buttons: 
07.03.2017

L’equip guanyador del repte de salut llançat per Otsuka i Biocat a l’Imagine Express 2017 ha dissenyat l’aplicació Ikigai, una solució innovadora que busca preservar el llegat mèdic intergeneracional i que consisteix en posar en contacte els professionals de la salut jubilats i en actiu per transferir, afavorir i generar coneixement. L’app està focalitzada en oncologia per generar expertise en aquesta àrea d’interès estratègic per Otsuka i l’empresa japonesa s’ha compromès a desenvolupar el projecte.

Cristina Coll d’Otsuka, Xavi Terradellas de ShaRing&hippotechnologies i Marcos Real de VidaCaixa –els tres integrants de l’equip– han presentat l’app davant del públic del 4YFN durant l’acte de clausura de l’Imagine Express el 27 de febrer després d’un viatge en tren de Barcelona a París i Londres de tres dies on han desenvolupat la idea juntament amb els altres equips participants.

 

Imagine Express, un 'hackatrain' que segueix la metodologia Lombard

Imagine Express és un programa d’innovació disruptiva organitzat per Imagine Creativity Center que vol impulsar i desenvolupar aplicacions mòbils innovadores i creatives. Durant 5.000 minuts de viatge en tren, 36 participants dividits en 12 equips pluridisciplinaris formats per un emprenedor, un desenvolupador de software i una ment creativa han desenvolupat apps per donar resposta a quatre reptes llançats en les categories de salut, fintech, smart cities i open.

L’edició d’enguany és la quarta i Otsuka i Biocat han impulsat el repte de salut, enfocat a resoldre una necesitat de la farmacèutica nipona.

Els participants (dreamers) d'Imagine Express han treballat seguint el mètode de treball Lombard, creat per Imagine CC, que compta amb certificació internacional i que consta de quatre fases: repensar el problema, generar idees, prototipatge i comunicació per convertir els reptes en propostes tangibles. L'objectiu d'aquesta metodologia de treball és assessorar i acompanyar en la creació d'un projecte: des del pla de negoci fins a la presentació de la idea a través d'un pitch públic.

 

Notícia relacionada:

 

Imagine Express 2017

Cristina Coll, Public Affairs & Patient Advocacy Manager d'Otsuka, durant la presentació del projecte al 4YFN en el marc del Mobile World Congress a Barcelona - Foto: © ImagineCC.

Contingut relacionat: 
Categories: