Esteu aquí

Notícia

Biocat ofereix formació gratuïta i una borsa de viatge per entrar al mercat japonès

El programa Start.Smart.Japan inclou una setmana de 'training' a Munic sobre les barreres d’entrada al Japó i una missió a BioJapan

AddToAny buttons: 
19.02.2018

Japó s'ha convertit en el segon mercat d'atenció sanitària més gran del món i es troba entre els cinc socis principals comercials farmacèutics d'Europa. Tot i així, compta amb un entorn social molt diferent, amb complexitats lingüístiques i culturals i un teixit empresarial basat en les relacions personales.

Per tal de superar aquestes barreres en l’entrada al mercat japonès, Biocat ofereix a les empreses de la BioRegió un programa que combina formació i una missió presencial al país. El programa, anomenat Start.Smart.Japan, consta d’una setmana de formació específica sobre les barreres d’entrada al Japó per a les empreses de ciències de la vida, que tindrà lloc a Munic al setembre, i una missió al Japó a l’octubre coincidint amb la fira BioJapan.

Les companyies seleccionades que finalitzin el programa rebran un ajut de 2.100 euros dirigit a cobrir despeses de viatge, compatible amb altres subvencions. El termini de presentació finalitza l’1 de març i es fa a través de l’aplicació Optimy d’EIT Health.

Aquesta convocatòria és complementària a la convocatòria de BioJapan que llançarà Biocat en els propers mesos.

 

Funcionament del programa

El programa Start.Smart.Japan s’adreça a pimes de ciències de la vida a Europa que vulguin expandir les seves activitats al sector sanitari al Japó i no tinguin experiència prèvia en aquest mercat. Les tecnologies elegibles inclouen: desenvolupament de productes, tecnologies o serveis en el sector de la salut inclosos productes terapèutics, diagnòstics, tecnologies de plataforma, equips, dispositius mèdics i salut digital.

Es seleccionaran 10 empreses que seran analitzades i rebran assessorament telemàtic (online i per vídeo conferència) per definir les necessitats per a la seva entrada al mercat japonès. Després, durant la setmana de formació a Munic rebran formació les diferències culturals i de negoci i es descriurà l'estratègia d'entrada.

A l’octubre les companyies realitzaran una visita guiada per clústers de ciències de la salut i de farmàcia a diferents llocs del Japó (Osaka, Yokohama, Tòquio) coincidint amb BioJapan per trobar-se amb especialistes per a l'entrada i la distribució en el mercat local, clients potencials i agents rellevants en el sector. La participación a la fira és opcional.

 

Oportunitats també a altres països

Start.Smart.Japan està organitzat per BioM amb la col·laboració de Biocat i forma part del programa ‘GoGlobal’, en el marc del pilar d'acceleració d'EIT Health. Altres mercats que es poden explorar amb les diferents iniciatives d’aquest programa, obertes a les empreses de la BioRegió, són EUA, Hong Kong, Xina, Brasil, Israel i el Canadà. Per aplicar en aquests mercats s’ha de sol·licitar plaça a través d'EIT – optimy.