Notícia
El projecte ‘Carabazymes’ suposarà uns ingressos d’explotació de 416.325 euros per al grup
IUCT, la divisió del coneixement d’Inkemia IUCT Group ha resultat guanyador d’un concurs públic competitiu de la Unió Europea, en el qual hi participa com a membre d’un consorci format per una gran empresa, 6 Pimes i 7 centres públics d’investigació de 5 països europeus.
D’aquesta manera, la Unió Europa ha concedit al consorci el projecte ‘Carbazymes’, un projecte europeu de R+D del programa H2020 que suposarà uns ingressos d’explotació de 416.325 euros per a InKemia.
L’objectiu principal de ‘Carbazymes’ és obrir les portes al desenvolupament de vies d’obtenció biotecnològica (síntesis biocatalítiques) de productes químics de gran necessitat i així, poc a poc, transformar la indústria química madura en un sector industrial innovador, més eficient i sostenible.
El projecte es desenvoluparà durant els propers 4 anys, dins del programa H2020 de la Unió Europea i la inversió en R+D que s’hi porti a terme reportarà uns resultats tècnics patentables, en forma de nous productes, processos o tecnologies.
Amb el desenvolupament d’aquest projecte, que representa per al global del consorci uns ingressos de 8,214 milions d’euros i amb una inversió de més de 9,265 milions en R+D, Inkemia tindrà l’oportunitat d’incrementar la cartera tecnològica pròpia o ‘pipeline’, en línia amb el creixement que espera l’empresa en els propers anys.