Esteu aquí

Una nova manera de gestionar les empreses

El networking ha canviat la manera de gestionar les empreses tot i que la base, és a dir, la creació i manteniment de contactes professionals, ha existit sempre. La diferència és que ara es pot fer a través de les múltiples eines que ofereix Internet, i que faciliten molt la feina i amplifiquen els resultats. Ara bé, “la creació de confiança, un dels eixos fonamentals de les relacions empresarials, és més difícil d’aconseguir a través d’Internet i de fet, el contacte humà continua sent la millor manera per construir i consolidar la confiança”. En aquest sentit la participació a les fires i congressos és important perquè “crea la primera base per després anar construint aquesta confiança mútua a través de la xarxa i que s’imposa cada cop més en les noves estratègies empresarials”, insisteix l’autor del llibre Networking, la traducció castellana del qual sortirà aquesta tardor.

Una opinió que comparteixen i confirmen les empreses de la BioRegió de Catalunya que ja fa temps que treballen aplicant networking. Així ho explica Marta Palicio, Project Developer d’Oryzon, una de les principals biotec catalanes que assisteix a les fires internacionals més importants del sector i que sempre té en compte “que hi hagin sistemes per organitzar la nostra agenda de cites prèviament perquè les fires amb plataformes de networking són molt més efectives empresarialment parlant”. I és que, afegeix, “no és el mateix fer un primer contacte cara a cara, en una trobada networking que fer-ho a través de l’intercanvi de desenes de correus electrònics. Després d’aquest primer contacte ja vindran els correus, que també són necessaris per al manteniment i la consolidació d’una relació que té com a objectiu obtenir fruits per ambdues parts”.

De fet, la majoria d’empreses que ja apliquen networking l’inicien en els contactes professionals a les fires internacionals i asseguren que actualment aquesta ja és una eina imprescindible de treball. Així ho explica Ignasi Belda, director general d’Intelligent Pharma, per a qui “el networking és fonamental per a qualsevol negoci, tant per la recerca de nous clients, com proveïdors i col·laboradors o en la contractació de personal”. I de fet Belda ho pot assegurar perquè la seva empresa n’és un bon exemple: “Nosaltres participem setmanalment en diversos actes de networking i, fins i tot, tenim personal dedicat quasi exclusivament a aquesta tasca. Tant és així que recentment hem incrementat significativament el nostre pressupost pel networking internacional i digital amb l'objectiu d'augmentar la base de clients als Estats Units i Europa Central”. En el mateix sentit s’expressa Marta Palicio, d’Oryzon: “Avui en dia no podem concebre la nostra empresa sense networking, tant el que portem a terme en les fires internacionals com en el dia a dia de la nostra companyia”.

Al costat d’Intelligent Pharma i Oryzon podríem posar-hi moltes empreses del sector ja que, en l’àmbit biotecnològic, farmacèutic i de les tecnologies mèdiques, el networking s’està imposant com una de les maneres més eficaces de fer negocis, i els espais de partnering i networking dels congressos i fires del sector es reforcen cada cop més i la satisfacció empresarial és positiva. Bon exemple d’aquest interès el trobem en les empreses catalanes que van participar el passat mes de juny a la convenció BIO Washington 2011, la trobada més important del món en biotecnologia, ja que el 54% de les empreses que van contestar l’enquesta enviada per Biocat va confirmar que havien participat en el partnering i un 71% van considerar que aquestes trobades són de gran utilitat per aconseguir els objectius fixats en el moment de participar a la convenció. En aquest sentit cal destacar que la propera edició de la BIO als Estats Units de 2012 incorporarà la zona de partnering-networking dins la zona d’exposició comercial.

Foto: El  és la trobada anual d'empresaris, professionals i científics del sector biotecnològic, biomèdic i de les tecnologies mèdiques a Catalunya.

networking

Oryzon, una de les firmes biotecnològiques de referència a l'Estat espanyol, recentment ha tancat un acord amb una companyia farmacèutica neozelandesa per al desenvolupament d’un producte per al diagnòstic de càncer de bufeta gràcies al networking.

Per Isabel Muntané 

Molt sovint introduïm en el nostre llenguatge habitual termes anglosaxons sense adonar-nos-en i aquests entren a formar part de les...