Startup generation
Galgo Medical, start-up sorgida de la Universitat Pompeu Fabra, desenvolupa aplicacions mèdiques de processat d’imatges mèdiques per al diagnòstic, però també per a la planificació d’intervencions en els camps de l’arítmia cardíaca i la implantació d'stents cerebrals, així com per a la predicció del risc de fractura òssia deguda a osteoporosis. Galgo Medical, amb Antoni Riu al capdavant i amb només tres anys de vida, ha aconseguir crear solucions innovadores i avançades amb una plataforma de desenvolupament de software propi i treballant estretament amb metges i la indústria mèdica.
Sempre he tingut ganes de crear una empresa. Ja vaig intentar-ho en el passat, però la idea no va quallar. La creació de Galgo Medical va sorgir de la necessitat de donar continuïtat als temes i projectes que estàvem treballant a la UPF. En aquesta ocasió crec que va tirar endavant clarament per la empenta de tots els cofundadors, que creiem que ens en sortiríem.
Jo diria que de moment hem anat seguint les best practices de com arrancar una start-up i de moment no hem hagut de prendre cap elecció decisiva. El que sí ha fet falta és implementar les best practices al peu de la lletra, i no ha estat sense patiment. Per exemple, hem hagut d'ajustar costos al màxim –que significa també abaixar-se el sou–, acudir a tots els ajuts públics possibles, obrir la participació accionarial als metges amb els que treballàvem –Josep Brugada, Lluís Mont i Antonio Berruezo–, acudir al capital risc –Inveready– i descobrir que som uns nouvinguts en una indústria que fa anys que rutlla!
Vigilar el cash-flow. Les empreses no moren per falta d’idees, sinó per falta de diners. Cal assegurar que l’empresa tindrà els diners necessaris per poder continuar com a mínim un mes més i donar temps que els productes desenvolupats quallin en el mercat. Planificar, gestionar i controlar aquest cash-flow és una ocupació full-time, mai ho hagués pensat.
El model de negoci a Galgo Medical es basa en llicenciar la tecnologia i els productes a les empreses de dispositius mèdics i d’imatge a canvi d’un royalty. Actualment ja tenim un primer producte al mercat (osteoporosis) i la fita més important per aquest 2016 és completar la validació clínica dels productes que tenim en curs en una vintena d’hospitals d’Europa, EUA i Àsia.