Startup generation
WeFitter ajuda les empreses a estalviar costos de salut i motivar els usuaris a dur una vida més saludable, combinant la integració de dades procedents de trackers i wearables (com ara les polseres d’activitat Fitbit i Garmin, les plataformes Google Fit i Strava, etc.) i la gamificació (reptes, premis, rànquings, equips, etc.). Carlos Rodés, cofundador i CEO de WeFitter, explica la seva motivació a l’hora d’emprendre i les fases per les quals ha passat la companyia.
És una pregunta difícil de contestar. Crec que vaig voler ser emprenedor perquè m'agradaria acabar generant un impacte positiu a la societat. Ho intento amb WeFitter i, si no, ho serà a través d’algun altre projecte. I si a més puc guanyar-me bé la vida... millor que millor! No em sento còmode treballant per a altres empreses, ja que em tallen les ales i depenc d'altres que estan per sobre de mi.
La decisió del producte a WeFitter: haver de deixar de banda la creació d’una aplicació i centrar-me en la interfície de programació d’aplicacions (API). Ara som una API i, en comptes de generar valor directament a l'usuari final, som una solució tecnològica per a altres plataformes de salut que volen integrar dades de trackers i motivar els usuaris amb la nostra gamificació. Els ajudem a estalviar costos tecnològics i els permetem centrar-se en millorar l'experiència de l’usuari.
Fer-ho tot "Lean", és a dir, res és vàlid o invàlid fins que no ho proves amb els teus clients. Fes moltes proves, no tinguis por a equivocar-te i aconsegueix tot el feedback que puguis. Quan el teu producte t'agrada, vol dir que ja fas tard per treure'l al mercat: l'has de treure i obtenir feedback de clients.
Hem tancat un acord amb una empresa per continuar amb l'activitat de WeFitter com a solució integrable com a API. Crec que tindrà bon recorregut i els partners ens proporcionaran tot el suport tecnològic que necessitem. Vendre a altres programadors és un mercat completament nou per a mi, però m'agrada i estic aprenent.
La següent aventura més probable estarà relacionada amb els e-sports (competició de videojocs). Sempre m'han agradat els videojocs i ara veig l'oportunitat de poder entrar en el mercat, ja que està creixent molt i puc combinar molts aspectes que m'agraden (software, esports i videojocs).