Startup generation
Retinset, spin-out de l’empresa Medical Mix, és una empresa biomèdica de Sant Cugat (Barcelona) centrada en el desenvolupament de tractaments per la retina. Actualment està desenvolupant un col·liri per frenar i curar les fases inicials de la retinopatia diabètica. Aquesta malaltia és la primera causa de ceguera en la població en edat laboral i actualment només hi ha tractament per fases avançades de la malaltia, mitjançant làser i injeccions a l’ull.
Des de sempre m’ha agradat treballar en projectes que serveixin per millorar la qualitat de vida de les persones. Quan se’m va presentar l’oportunitat de participar en el desenvolupament d’aquest projecte innovador amb un equip de professionals excepcional, em vaig sentir preparada per donar el pas com a emprenedora, perquè és així com els projectes científics poden arribar al mercat i tenir un impacte real sobre els pacients afectats per malalties molt discapacitants, com és la retinopatia diabètica.
Som una de les empreses que hem patit les conseqüències de la pandèmia de la COVID-19, que just va fer eclosió quan estàvem fent l’assaig clínic amb els nostres pacients, que són gent d’avançada edat amb diabetis. Degut a la situació, vam decidir aturar l’assaig clínic que tant ens havia costat engegar. Hem intentat que les nostres decisions transformin la crisi en noves oportunitats per a l’empresa. Esperem tenir un bon grau d’encert, i que la nova estratègia enforteixi la companyia i la faci encara més atractiva.
El president de la companyia, en Vicente Durán em va dir que havia d’aprendre a sortir de la meva zona de confort, a “pensar fora de la caixa” per tal de veure com afrontar els reptes que se’ns presenten, buscant nous enfocaments. Sovint faig aquest exercici intern d’imaginar noves perspectives amb què trobar solucions diferents.
Que per molt que ens hi esforcem, els temps i terminis són sempre més llargs dels previstos, així com els pressupostos més cars que les estimacions inicials!
Sóc una persona molt disciplinada i organitzada, cosa que m’ajuda tant en la meva vida professional com en l’aspecte personal, concretament en la gestió familiar.
El repte més gran és, sens dubte, poder seguir fent avançar el desenvolupament del col·liri. Hem iniciat una ronda de finançament amb l’objectiu de realitzar els assajos clínics de fase 2 i alhora engegar un ambiciós projecte per al tractament de patologies de retina de manera molt innovadora.