Startup generation
Aniling aspira a “fer possible la medicina de precisió des de la revolució epigenòmica”. Com? Desenvolupant un nou estàndard per a l’anàlisi genètic a nivell global, amb una tecnologia que permet analitzar genoma i epigenoma simultàniament. Nascuda al 2014 com a spin-off de l’Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer (IMPPC), l’empresa ha invertit més d’un milió d’euros en el desenvolupament d’un prototip per a usuaris avançats en l’àmbit oncològic.
Sempre m’ha atret el camp de la genètica. El potencial que té en l’àmbit de la salut -i en molts altres àmbits, de fet- resulta impressionant. I justament en aquests darrers anys han aparegut noves tecnologies que senten les bases d’un futur on la precisió del diagnòstic i dels tractaments ho canviarà tot. He tingut la sort de treballar en allò que em fascina i de poder portar al mercat i al món un element disruptiu per impulsar l’epigenòmica i fer una contribució real a la medicina de precisió que ha de venir. Ser emprenedor en aquest context no era realment opcional: més aviat era una necessitat vital!
Des de l’inici, hem estat molt curosos a l’hora de definir l’equip: un equip que ha d’estar molt ben alineat i que ha de poder créixer essent robust i flexible. Això és clau per establir i desenvolupar les relacions amb els diferents actors del mercat al que ens dirigim, de manera que puguem fer de sensors de necessitats específiques per poder aportar-hi solucions específiques. En el nostre cas, crec fermament que tenim un equip robust i equilibrat, tant per al desenvolupament tècnic com de negoci, clau en l’estratègia de l’empresa.
“Apropa’t al mercat” o, dit d’una altra manera, “defineix bé els teus clients”. Des de l’inici del camí reps molts inputs en forma de consells que t’ho recorden. I crec que quant més potencial innovador tingui el teu producte -sobretot en les primeres fases-, més repte suposa definir amb precisió aquest mercat i aquesta aproximació. Crec que és bo tenir-ho com a mantra constantment perquè totes les decisions que es facin estiguin realment ben enfocades i alineades.
La següent fase d’Aniling és clara: hem de portar el nostre actual prototip a mercat en els pròxims mesos, i estem treballant amb líders d’opinió d’àmbit internacional per aconseguir-ho. Això implica un increment en la inversió per validar el producte al mercat. Per tant, la cerca de finançament és una de les fites a curt termini que més ens ocupa actualment: tenim oberta una ampliació de capital per tancar-la aquest darrer trimestre de l’any. Així que qui vulgui participar del nostre projecte, que no dubti en contactar-nos!