Esteu aquí

Startup generation

Maria Berruezo

Cofundadora de LactApp

El currículum de Maria Berruezo no és l’habitual entre els emprenedors en digital health. Llicenciada en Publicitat i Relacions Estratègiques i Màster en Gestió del Coneixement, va fundar la seva pròpia agència de comunicació. La seva maternitat, però, va capgirar la seva trajectòria professional: va formar-se com assessora de lactància i va fundar LactApp, on conflueixen tots els seus interessos: lactància, dona, impacte social i comunicació.

Maria Berruezo: “Volem crear un impacte real en la maternitat gràcies a la tecnologia”

10.12.2018

LactApp és una startup dedicada a l’atenció de la dona durant la maternitat a través d’una aplicació mòbil capaç de resoldre consultes de forma automatitzada i personalitzada. L’app supera els 1,7 milions de consultes ateses gràcies a la intel·ligència artificial. Actualment, és l’aplicació líder de lactància i maternitat a Espanya i més de 25.000 usuàries actives cada mes hi interaccionen. A més, compta amb una versió per a professionals de la salut que la consulten per millorar els seus coneixements i l’atenció a la mare lactant. Maria Berruezo, cofundadora de LactApp, explica les motivacions a l’hora de fundar la startup i els seus reptes passats i futurs.

 

Per què vas voler ser emprenedora?

Sóc emprenedora perquè crec que el canvi és possible i que si s’ajunten les persones adequades, es pot fer un impacte real en l’entorn. A l’arribar a la maternitat, moltes dones xoquem contra la realitat que trobem: la lactància pot ser molt dura, es passa malament i costa trobar els recursos i les respostes adequades. Els meus socis, Alba Padró i Enric Pallarés, i jo ho vam veure clar des d’un principi i ens vam llençar a aconseguir aquesta gran fita que és que totes les mares puguin tenir la lactància que desitgin.

 

Quina ha estat la decisió estratègica més important que has pres fins ara?

En el camí que hem recorregut a LactApp hem pres moltes decisions que han marcat un abans i un després. Potser la més important de totes va ser que LactApp fos gratuïta per a les mares. Això ens suposava una dificultat afegida a l’hora de definir el model de negoci i compartir el projecte amb inversors potencials, però alhora ens va permetre baixar moltes barreres amb mares, professionals sanitaris i, molt especialment, amb institucions hospitalàries, públiques i privades, universitats, centres tecnològics i altres entitats que veuen en LactApp l’oportunitat de crear un impacte real en la maternitat gràcies a la tecnologia.

 

Quin és el millor consell que t'han donat?

És una pregunta difícil. En el camí d’un emprenedor reps molts consells, uns més útils que altres, en cada etapa del teu camí. Potser un dels que puc destacar més és el que em va donar fa poc el meu marit: “Si avui haguessis de tancar l’empresa, de què te’n penediries?”. És una bona reflexió per adonar-te d’on t’estàs focalitzant en el teu dia a dia i el que realment és estratègic que facis pel teu projecte.

 

I ara què? Quines fites t'has marcat assolir a curt termini?

Crear una startup de zero et fa enfrontar-te a molts reptes constantment i més si el teu sector és la lactància i la maternitat, on gairebé no hi ha innovació i hi ha molta falta de consciència. A curt termini, estem treballant en la validació mèdica de l’aplicació amb institucions mèdiques i universitàries, la internacionalització a Regne Unit i Sud-Amèrica, formació universitària i la sostenibilitat econòmica. Aviat tindreu notícies nostres!