Startup generation
HumanITcare és una solució que utilitza Big Data per al seguiment de malalties. Gràcies a la plataforma, es recullen les dades de diferents dispositius i sensors que té el pacient i mitjançant intel·ligència artificial es fa un seguiment remot de la seva salut. Nuria Pastor explica l’objectiu de la seva companyia i les possibilitats de millora i posicionament de la seva tecnologia.
Quan vaig començar a treballar a l’Institut d’Investigacions Mèdiques, veia pacients cada tres mesos per fer una avaluació de la seva salut. El que més em va impactar és que, durant els mesos de seguiment, els pacients havien tingut diferents complicacions, empitjoraments amb el tractament… i no hi havia cap eina que detectés aquests paràmetres un cop el pacient anava cap a casa. Vaig començar a pensar que la tecnologia podria ser una bona eina per fer un seguiment objectiu d’aquest malalt, i ara ja portem dos anys fent-ho possible amb humanITcare.
Al principi ens vam centrar molt en el camp de les neurociències i, arrel de la demanda, ens hem anat obrint a nous terrenys, com el de les malalties cròniques o malalties minoritàries. En el camí, hem incorporat a l’equip persones amb molt talent i actualment ens estem centrant molt en millorar el seguiment dels assaigs clínics i del que es coneix com a Real World Data: l’obtenció de dades de pacients en diferents entorns del món real.
Sigues disruptiu i valida. No tinguis por: el sector està esperant solucions que li canviïn radicalment la vida. I fes aquest camí amb els millors: és per això que tinc un equip amb un talent increïble.
Ara toca seguir posicionant-nos com la millor solució de Real World Data. Gràcies a la beca que ens ha donat l’European Institute of Technology (Brighead), obrirem portes no només al mercat local sinó també a l’internacional.