Esteu aquí

Startup generation

Paulo Rodrigues
Paulo Rodrigues

Cofundador i CEO de Mint Labs

Paulo és doctor en Enginyeria Biomèdica per la Universitat Tecnològica d'Eindhoven, Països Baixos, on va investigar en noves tecnologies per a l'obtenció d'imatges cerebrals transversals. A Barcelona, va exercir d'investigador associat a la Universitat de Barcelona especialitzant-se en tècniques de neuroimatge. Després va cofundar Mint Labs com a CEO/CTO i hi ha treballat durant 10 anys. Va ser nomenat un dels millors innovadors espanyols menors de 35 anys per la MIT Technology Review el 2014.

Paulo Rodrigues: “Vam apostar per guanyar presència a Estats Units; els inversors europeus són més reticents a les grans idees”

23.02.2017

"És com un Google Maps per al cervell". Així és com Paulo Rodrigues defineix la seva start-up Mint Labs. Aquest jove emprenedor va crear un software d'anàlisi al núvol que converteix imatges neurològiques en mapes del cervell en 3D que poden ser manipulades a temps real. La plataforma, anomenada CloundN, processa aquestes imatges cerebrals mitjançant diverses tècniques de ressonància magnètica i ajuda els especialistes a millorar els diagnòstics i els tractaments per pacients amb malalties neurològiques.

Mint Labs, amb oficines a Barcelona i Boston, va ser finalista dels Premis EmprenedorXXI del 2015 i va ser seleccionada com una de les quatre start-up per participar a la primera edició de Grants4Apps Coworking Barcelona de Bayer. Aquest programa dona l'oportunitat a emprenedors de fer sessions de mentoringcoaching personalitzades.

 

Per què vas voler ser emprenedor?

Sempre he estat entre el món acadèmic i la indústria, però mai molt assentat en cap dels dos àmbits. Mentre feia el doctorat, estàvem creant uns algoritmes per mapejar i visualitzar el cervell molt potents, però no podien arribar prou ràpid als usuaris i doctors. La idea va arribar llavors, i juntament amb Vesna Prchkovska, l'altra cofundadora, que tenia les mateixes frustracions que jo, vam crear Mint Labs amb l'objectiu d'accelerar la recerca.

 

Quina ha estat la decisió estratègica més important que has pres fins ara? 

Diria que ha estat intentar tenir més presència a Estats Units. Tot i que el que fem és innovador i té molt potencial, els inversors a Catalunya (i Europa) són més reticents a les grans idees. Aquí aquestes coses són lentes, però a Estats Units hi ha una altra mentalitat i, sí, també un grup major d'inversors.

 

Quin és el millor consell que t'han donat?

Crec que la millor actitud és seguir sempre endavant (però no ser inflexible).

 

I ara què? Quines fites t'has marcat assolir a curt termini?

L'objectiu a curt termini és aconseguir que més centres de recerca utilitzin la plataforma. Amb això esperem que la nostra base de dades creixi de 200.000 escàners cerebrals a 1 milió en menys d'un any.