Barcelona, 21 de octubre de 2019.- Boehringer Ingelheim, una de les 20 companyies farmacèutiques líders en el món, s'ha convertit en partner de Design Health Barcelona (d·HEALTH Barcelona), el programa de postgrau impulsat per Biocat per formar futurs innovadors i emprenedors en el sector salut.

Seguint la metodologia del biodisseny creada per  la Universitat de Stanford, els participants de d·HEALTH Barcelona experimenten un cicle complet d'innovació. En equips multidisciplinaris viuen dos mesos d'immersió en un gran hospital de Barcelona per detectar necessitats susceptibles d'esdevenir un nou producte o servei.

Durant el programa, els participants de d·HEALTH Barcelona treballen en el disseny, prototipat, model de negoci i recerca de finançament per a la solució desenvolupada. En paral·lel, adquireixen coneixements en medicina, tecnologies mèdiques, negocis o habilitats en àrees com design thinking o lideratge creatiu, amb més de 70 experts internacionals procedents de Boston o Stanford, entre d'altres.

En l'actual edició, un dels equips d'estudiants ha fet la seva immersió clínica en l'àrea de Pneumologia i Cirurgia Toràcica de l'Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona. Això ha permès Boehringer Ingelheim, compromesa en el tractament de les malalties respiratòries des de la seva fundació fa més de 30 anys, conèixer de primera mà necessitats reals no resoltes tant dels pacients com dels professionals sanitaris involucrats en aquest servei.

“La nostra participació en el programa d.HEALTH Barcelona és una experiència molt positiva que ens ha permès tant conèixer què necessiten els pacients i els professionals d’aquestes especialitats com generar potencials solucions innovadores capaces d’oferir un valor terapèutic i un benefici social” ha explicat el Dr. Holger J. Gellermann, Director Gerent de l’àrea de Medicina i I+D+i de Boehringer Ingelheim Espanya.

A més, el Dr. Gellermann ha emfatitzat la importància d’engegar programes d’innovació en salut que involucren a professionals de diverses àrees, com ara d·HEALTH Barcelona. “Aquest compromís per part de Biocat i de les entitats involucrades com Boehringer Ingelheim permet generar coneixement científic que aporta valor i beneficia a pacients d’arreu del món. Estem molt agraïts de poder formar part de l’equip multidisciplinar que ha participat en aquesta iniciativa pionera, alhora que esperem que aquest sigui només l’inici d’una col·laboració a llarg termini”.

d·HEALTH Barcelona està impulsat per Biocat, l'entitat que promou el sector de les ciències de la vida i de la salut a Catalunya, i està considerat una de les millors acceleradores d'innovació en salut d'Europa, segons les classificacions de Digitalhealth.careers, Mobile World Capital , Tech EU i HealthStartup.

El 95% d’ex alumnes treballen al sector salut

En cada edició de d·HEALTH Barcelona, ​​els estudiants detecten una mitjana de més de 1.000 necessitats clíniques no resoltes, de les quals un 65% són potencials oportunitats de nous negocis i el 35% són possibilitats de millora en els mateixos hospitals. El programa impacta cada any en més de 1.100 persones de l'ecosistema català de salut i el 95% dels participants que han passat  per les sis primeres edicions de d·HEALTH Barcelona ha trobat feina en posicions d’innovació en hospitals, empreses farmacèutiques i de tecnologies mèdiques, centres de recerca, consultores i altres serveis professionals.

d·HEALTH Barcelona forma part del programa Innovation Fellowships d’EIT Health, el principal consorci europeu en salut, el que permet els alumnes gaudir de mobilitat internacional amb altres programes i formar part de l'extensa xarxa europea EIT Alumni un cop finalitzat el programa. d·HEALTH Barcelona selecciona actualment estudiants per a la seva 7a edició, que arrencarà el gener de 2020. Més informació: https://www.moebio.org/en/program/d-health-barcelona

Sobre Boehringer Ingelheim

El grup Boehringer Ingelheim és una de les 20 companyies farmacèutiques líders en el món. Amb seu a Ingelheim, Alemanya, compta amb al voltant de 50.000 col·laboradors / es. Des de la seva fundació el 1885, la companyia de propietat familiar s'ha compromès amb la investigació, el desenvolupament, la producció i la comercialització de nous productes d'alt valor terapèutic per a la medicina humana i animal. La seva innovació es concentra en particular en la recerca de medicaments en malalties per a les quals actualment no es disposa d'opcions de tractament satisfactòries. La companyia es va instal·lar a Espanya el 1952. Amb seu a Sant Cugat del Vallès (Barcelona), actualment compta amb més de 1.800 col·laboradors / es i dos centres internacionals de producció a Sant Cugat del Vallès. Més informació a https://www.boehringer-ingelheim.es/

Sobre Biocat