Barcelona, 28 de juny de 2021.- En un any que es presentava difícil degut a la pandèmia, Barcelona ha escalat fins la cinquena posició en el rànquing de les ciutats europees amb rondes d’inversió més importants en salut digital, per darrera de Londres, Estocolm, Oxford i Berlin. El 2020, les startups en digital health de la BioRegió van aixecar 34,5 milions d’euros el 2020, set vegades més que el 2016 (5,1 milions d’euros). De mitjana, cada operació que es va tancar va reunir 2,7 milions d’euros, el doble que el 2019 (1,4 milions d’euros).

I sembla que la tendència segueix a l’alça, ja que a juny de 2021, les companyies de digital health han captat 22 milions d’euros, més del triple que al mateix període de l’any passat (6,7 milions d’euros) i que el valor total de la inversió aixecada el 2019 (21 milions d’euros). El motor d’aquest creixement es deu principalment al capital risc (venture capital), sent la participació internacional un element clau.

A la BioRegió, durant els últims anys s’havia detectat un ràpid creixement del digital health i el 2020 ha confirmat aquesta tendència. Si al 2010 la BioRegió comptava amb una vintena d’empreses, deu anys després en són més de 200, és a dir, s’ha multiplicat per deu el nombre de companyies innovadores. Aquest increment evidencia la joventut i el creixement explosiu d’aquest subsector, format per un 87% d’startups i que factura 119 milions d’euros en el seu conjunt, tal i com mostra l’Informe de la BioRegió 2020. Així, l’empresa tipus és una empresa jove, de menys de cinc anys, i amb no més de 10 treballadors.

Les principals tecnologies que utilitzen aquestes empreses són la intel·ligència artificial (amb tècniques com el machine learning i el deep learning), la realitat virtual, el big data, la realitat augmentada i la impressió 3D. La intel·ligència artificial i la realitat virtual són les tecnologies més invertides.

La BioRegió al 4YFN: més de 40 empreses i institucions presentaran novetats

En un moment de màxim esplendor del sector, arrenca el 4YFN, una de les cites internacionals més importants dirigida a startups, que posiciona la capital catalana com a referent en emprenedoria digital. Enguany, l’esdeveniment, que comença avui i s’allargarà fins l’1 de juliol, comparteix espai en el recinte firal de la Gran Via de Barcelona amb el Mobile World Congress (MWC).

Més de 40 empreses i entitats de la BioRegió de Catalunya hi participen, i d’entre aquestes hi figuren AcceXible, Adan Medical Innovation, Aimentia, BCN Health Venture Partners, Biel Glasses, Cluster Salut Mental, Fundació DTI-Donation & Transplantation Institute, Groenlandia Ventures, HumanITcare, IOMED, Kiara, Labesport Europe SL, LactApp Women Health, Loop Diagnostics, Methinks, Moebio, Nixi Design for Health, MJN Neuroserveis, Mowoot, ONALABS INNO-HUB SL, Science4Tech Solutions, Sens Solutions, Starlab Barcelona, Universal Project&Tools, WIVI VISION i Xartec Salut- Universitat Politècnica de Catalunya.

Moltes d’elles aprofitaran l’ocasió per presentar les seves innovacions i solucions mèdiques que, tot i la pandèmia, han estat desenvolupant durant aquest darrer any:

• Una caixa amb diferents dispositius mèdics homologats –pulsòmetre, auxòmetre, termòmetre, dispositiu de pressió arterial, etc.- per a pacients dissenyada per HumanITcare. D’aquesta manera, els professionals podran monitoritzar la salut de les persones mitjançant la seva plataforma, que recentment ha obtingut el marcat CE.
  • La nova eina d’intel·ligència artificial de l’startup IOMED. Una interfície de consulta anomenada Compass, que permet accedir a dades provinents d’històries clíniques en un sol clic, i de forma automàtica, garantint sempre la protecció dels pacients.
  • LactApp Medical: la nova versió de l’app LactApp destinada, en aquest cas, a professionals sanitaris que acompanyen a les mares i nadons lactants.
  • El projecte I am Ready, de la companyia Nixi for Children un entreteniment de realitat virtual perquè els nens i nenes amb càncer coneguin l’entorn on rebran els tractaments i estiguin més relaxats durant les sessions, que es podrà veure, per primera vegada, fora dels hospitals.