Barcelona, 27 de març del 2020.- Barcelona serà de nou l’amfitriona de la fira BIO-Europe Spring, l’edició de primavera del congrés europeu de partnering especialitzat en biotecnologia i indústria farmacèutica més imortant a Europa, que tindrà lloc a la ciutat del 22 al 24 de març del 2021.

L’esdeveniment està organitzat per EBD Group, que torna a escollir Barcelona com a seu d’aquesta fira després de batre rècords de participació en les anteriors edicions a la capital catalana, celebrades el 2010, 2013 i 2017.

En la darrera edició que va tenir lloc a Barcelona, el 2017, hi van participar més de 2.500 professionals de les ciències de la vida i la salut d’un total de 1.450 empreses de 58 països. “Acollir de nou BIO Europe Spring a la ciutat confirma el rol de Barcelona com a un dels principals hubs d’innovació d’Europa”, destaca Jordi Naval, Director General de Biocat. “La visibilitat internacional que aporten aquest tipus de conferències, juntament amb l’atracció de capital risc i de directius d’alt nivell que cerquen startups i acords comercials obre moltes oportunitats a les empreses de la BioRegió de Catalunya”.

BIO-Europe 2021 serà organitzat per EBD Group amb la col·laboració de Biocat i ACCIÓ encapçalant el Comitè Amfitrió, que afegirà noves empreses i entitats de la BioRegió de Catalunya en els propers mesos.

L’edició d’enguany, que es tanca avui, s’havia de fer a París però finalment ha estat totalment digital per la pandèmia de la Covid-19. "BIO-Europe Spring és l'esdeveniment anual de primavera més important de la indústria, on els principals executius de l’àmbit biotecnològic, farmacèutic i inversor accedeixen a centenars de socis potencials per fer realitat els objectius col·laboratius de les seves empreses", destaca Pam Putz, Managing Director a Europa d'EBD Group. "Després de celebrar aquest març l'esdeveniment en format digital, estem desitjant trobar-nos de nou en persona el 2021 a Barcelona, on en els darrers 10 anys ja hem celebrat tres edicions altament productives i exitoses de BIO-Europe Spring”.

Un dels hubs d’innovació top d’Europa

BIO-Europe Spring serà una oportunitat per reafirmar la posició estratègica de la BioRegió de Catalunya, l’ecosistema català de ciències de la vida i de la salut, com a un dels hubs d’innovació top d’Europa.

La BioRegió de Catalunya està integrada per més de 1.000 empreses i 89 entitats de recerca. Genera 31.087 milions d’euros cada any i representa el 7,2 % del producte interior brut (PIB) i el 7% de l’ocupació a Catalunya.

A la BioRegió de Catalunya es crea una nova empresa de ciències de la vida cada setmana, i és l’origen i seu de grans companyies com Almirall, Esteve, Ferrer, Grífols, Bioibèrica, Lacer, Reig Jofre o Uriach. A Catalunya tenen presència també alguns líders mundials del sector com Amgen, Novartis, Sanofi, Roche, Bayer, B.Braun, Boehringer Ingelheim, Chiesi, Hartmann, Lundbeck o Menarini.

L'ecosistema d’inversions a la BioRegió de Catalunya és cada cop més sòlid. A més d’inversors locals especialitzats que operen a Catalunya com ara Ysios Capital, Caixa Capital Risc, Asabys Partners, HealthEquity, InVivo, Inveready, Alta Partners o Nina Capital, la BioRegió de Catalunya ha constatat un creixement espectacular d’inversors internacionals que aposten per empreses catalanes dels àmbits de les ciències de la vida i de la salut. En 10 anys, el nombre d’inversors estrangers presents en aquestes companyies ha passat de 0 a 50: només en els darrers cinc anys, la xifra s’ha multiplicat per 10. A més, per tercer cop consecutiu, Financial Times ha reconegut Catalunya com la millor regió per a invertir al sud d’Europa per al període 2020-2021.

Sobre Biocat

Biocat és l'organització que impulsa la BioRegió de Catalunya, l’ecosistema de les ciències de la vida i de la salut, i treballa per transformar la ciència i la tecnologia en creixement econòmic i impacte social. Des de 2008, Biocat ha invertit més de 13M € distribuïts en 450 programes i activitats en les quals han participat 24.000 professionals, més de 2.600 estudiants i 1.500 empreses i organitzacions. En termes de negoci, ha ajudat a accelerar més de 165 projectes i s’han creat més de 300 nous llocs de feina.

Descarrega la nota de premsa