Boehringer Ingelheim i Ashoka Changemakers premien els models de negoci innovadors per a la salut
La multinacional farmacèutica i la comunitat d’acció social presenten un concurs que busca transformar els sistemes sanitaris.
Redacció
L’empresa farmacèutica alemanya Boehringer Ingelheim, que té una filial a Sant Cugat del Vallès, i la xarxa d’emprenedors socials Ashoka Changemakers han convocat una competició per a la creació de nous models de negoci que transformin els sistemes de salut. El premi per als guanyadors consisteix en 65.000 euros i en el recolzament de Boehringer Ingelheim, que es compromet a seguir desenvolupant el projecte innovador.
La competició és on-line i rep el nom de Transformant els sistemes de salut: models de negoci que canviïn el joc. El seu objectiu és trobar projectes empresarials innovadors que siguin capaços de resoldre diferents problemes dels sistemes de salut d’arreu del món. A més a més, però, la competició també busca models de negoci que puguin fer front a les problemàtiques que es donen en mercats de països emergents.
El vicepresident de Boehringer Ingelheim pel Sud d’Europa, Jean Scheftsik de Szolnok, argumenta en favor del concurs tot afirmant que “els sistemes sanitaris implantats en els mercats madurs no han estat concebuts per fomentar adequadament la col·laboració entre els actors clau” i que “sovint, les iniciatives desajustades del sistema no són capaces d’aportar un valor real als pacients i a la societat. Per a resoldre aquest problema calen urgentment models de negoci amb un enfoc innovador”.
Les organitzacions i persones que hi estiguin interessades, poden consultar les bases fins al dia 10 d’abril: http://www.changemakers.com/es/innovasalud.