Vés al contingut

InKemia IUCT Group, el holding de pimes biotecnològiques i d'alta tecnologia que cotitza al Mercat Alternatiu Borsari (MAB), ha adquirit una participació del 5% de l'start-up Mind the Byte, ubicada al Parc Científic de Barcelona i especialitzada en solucions cloud computing per a la recerca biotecnològica i biomèdica.

InKemia IUCT Group tindrà un representant al consell d'administració com a soci estratègic de Mind the Byte, que acaba de tancar una ronda de finançament de 200.000 euros per accelerar el desenvolupament i comercialització de les seves plataformes SaaS (Software as a Service) per al descobriment de fàrmacs. 

L'operació també ha portat a ambdues companyies a signar un contracte de col·laboració que els permetrà compartir clients, productes i serveis, i que permetrà a Mind the Byte oferir paquets complets, des del software o el servei de disseny fins a la síntesi del producte.

Aquesta injecció de capital suposa per a l'start-up l'oportunitat d'obtenir els recursos necessaris per consolidar i internacionalitzar els seus productes i serveis. "A més, el contracte de col·laboració amb InKemia IUCT enriqueix el nostre portafoli, complementant ambdues experiències (computacionals i de laboratori), i ens facilita l'entrada a nous mercats, fruit de l'expansió territorial que està fent el grup", explica Alfons Nonell-Canals, CEO i fundador de Mind the Byte.

Per la seva banda, el president d'InKemia IUCT, Josep Castells, assegura que "per a InKemia entrar a formar part del projecte de Mind the Byte és una oportunitat d'enriquir la base de coneixement del grup a l'àrea de bioinformàtica", enfortint l'estructura de serveis que poden ofertir als seus clients així com també el seu propi potencial per incrementar l'eficàcia i l'eficiència als processos interns d'R+D.

Recentement, InKemia IUCT ha anunciat també nous resultats positius en la investigació de fàrmacs contra el Parkinson, així com l'extensió de l'acord o Join Venture amb l'empresa hongaresa Avidin Biotech per desenvolupar nous fàrmacs per a malalties com el càncer de mama, fetge i pulmó o afeccions inflamatòries.

Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.