Dimarts 10 de maig 2022, Madrid i Barcelona.- L'Associació Espanyola de Bioempreses (AseBio) anuncia aquest dimarts que BIOSPAIN, un dels esdeveniments internacionals més grans de la biotecnologia del sud d'Europa, tindrà lloc del 26 al 28 de setembre de 2023 a Barcelona gràcies a una col·laboració coordinada amb Biocat, Generalitat de Catalunya i Ajuntament de Barcelona.

Per a Robert Fabregat, director general de Biocat, la selecció de Barcelona com a propera seu de BIOSPAIN “confirma la posició estratègica de la capital de Catalunya com una de les principals ciutats al mapa de les trobades de ciències de la vida i la salut a Europa”. En aquest sentit, afegeix, “Barcelona i Catalunya lideren els rànquings internacionals en nombre de startups, publicacions científiques o assaigs clínics, entre d'altres, a més de comptar amb reconeguts centres de recerca i hospitals, que, juntament amb el talent emprenedor i empresarial, configuren un ecosistema molt competitiu tant a nivell nacional com internacional”.

En efecte, segons dades avançades de l'estudi anual que realitza AseBio sobre el sector biotecnològic, el 2021 Catalunya torna a liderar el nombre d'empreses 'biotech', amb més del 24% del total d'empreses i supera el 45% de la facturació total a nivell estatal. Catalunya, a més, compta amb les empreses amb facturacions mitjanes més elevades d’un sector estratègic per a l'economia del conjunt de l'estat, a la que aporta el 0,91% del PIB.

Catalunya també destaca per exportar més del 50% dels productes de ciències de la vida i la salut estatals o concentrar el 50% de la indústria farmacèutica. En altres subsectors sorgits més recentment, com el de digital health, Catalunya ha experimentat un creixement exponencial, multiplicant per deu el nombre de companyies des del 2010 (superant les 200 actualment) i multiplicant per dos la inversió des del 2017.

En conjunt, la BioRegió de Catalunya està formada per més de 1.300 empreses i 91 institucions de recerca que - juntament amb els serveis de salut - generen el 8,7% del PIB de Catalunya i donen feina a gairebé el 9% de la població ocupada.

“Potenciar el sector biotecnològic és una prioritat del Govern de Catalunya. Volem que continuï creixent i que la BioRegió es consolidi com la referència del sector al sud d’Europa. Celebrar aquest esdeveniment a Barcelona és un pas estratègic en aquesta direcció i és coherent amb el pes de la indústria, la facturació, les exportacions o la capacitat d’atracció d'inversió estrangera de casa nostra”, subratlla Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball del Govern.

Un congrés líder a Europa

BIOSPAIN és un dels congressos líders a Europa que reuneix més de 850 entitats innovadores que treballen en salut, agroalimentació sostenible i solucions contra el canvi climàtic. A aquest esdeveniment hi acudeixen més de 1.500 professionals de 30 països i es compta amb més de 200 expositors i més de 50 inversors. AseBio espera celebrar durant aquestes jornades més de 3.500 reunions one-to-one. El principal objectiu d'aquest esdeveniment - constituït sobre diverses jornades - és impulsar la innovació, la inversió, la col·laboració i noves oportunitats de negoci.

“Barcelona està fent una aposta per l’economia orientada al coneixement i la ciència, per generar activitats amb més valor afegit i també per facilitar l’atracció de talent i la captació de noves inversions, posicionant la ciutat com un hub científic i tecnològic reconegut internacionalment. En aquesta línia s’inscriu l’impuls  que estem donant a les startups científiques i tecnològiques a través de mesures com el programa Barcelona Deep Tech Node, i per això també celebrem que un esdeveniment de la rellevància de BIOSPAIN hagi escollit Barcelona com a seu de la seva propera edició. Que els professionals de l’ecosistema científic mundial vulguin venir a la ciutat és la prova que l’estratègia econòmica de Barcelona funciona”, apunta Jaume Collboni, primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona.

“Per nosaltres és un plaer celebrar la propera edició de BIOSPAIN a Barcelona per seguir la tendència de creixement i consolidació que hem presenciat al nostre sector aquests darrers dos anys. De nou, aquest any hem marcat un rècord en inversió privada amb un augment del 20% i seguim al punt de mira dels actors internacionals. La nostra col·laboració amb Catalunya marcarà abans i després per a la biotecnologia al sud d'Europa”, assegura Ana Polanco, presidenta d'AseBio, principal organitzador de l'esdeveniment.

Need more information?

Contact our team

Silvia LabéDirector of Marketing, Communications and Competitive Intelligence Departmentslabe@biocat.cat
Laura DiéguezHead of Media Relations and Content(+34) 606 81 63 80ldieguez@biocat.cat
Sign up for our newsletters

Stay up-to-date on the latest news, events and trends in the BioRegion.