Biochemize i Polyclone signen un acord de col·laboració en el camp de l’enginyeria d'enzims
<p>Ha estat resultat de la presència catalana en la missió sobre biotecnologia de l’European Business and Technology Centre a l'Índia</p>

La catalana Biochemize, centrada en el disseny i desenvolupament de processos i basada en la biocatàlisi i la fermentació microbiana per a la fabricació d’ingredients farmacèutics actius, ha signat un Memorandum of Understanding (MoU) amb la biotecnològica índia Polyclone.
L’acord permetrà a ambdues companyies col·laborar en l’enginyeria d’enzims, un camp que té múltiples aplicacions dins els subsectors de la biotecnologia.
Aquest MoU es produeix fruit de la missió biotecnològica que l’European Business and Technology Centre (EBTC) va organitzar l’any passat a la Índia. Durant la missió, una delegació d’empreses catalanes va poder participar en les sessions de partnering organitzades per fomentar les relacions empresarials i de recerca entre la Unió Europea i l'Índia.
El Dr. Jaume Mir, CEO de Biochemize, assegura que, a través d’aquesta col·laboració, les sinergies estratègiques entre les activitats i les plataformes cientificotecnològiques de les dues companyies es veuen reforçades, de manera que “els resultats experimentals i els models in silico augmentaran la capacitat per llançar nous i més específics enzims” que puguin cobrir millor les necessitats dels clients.
Per la seva banda, el CEO de Polyclone, Mr. Naveen Kulkarni, opina que el seu Marc d’Enginyeria Enzimàtica in silico proporciona el pont per desenvolupar millors enzims, i “la col·laboració amb Biochemize posa sobre la taula el coneixement sobre els enzims i els assajos que són rellevants i industrialment importants per començar el camí cap a la productivitat en el negoci”.