Vés al contingut

Un total de vuit ‘start-up’ catalanes van participar del 3 al 5 de maig al congrés Health 2.0 Europe per mostrar les seves tecnologies i dispositius innovadors en salut. La fira, una de les més reconegudes en aquest sector a Europa, es va celebrar a la Fira de Barcelona a Montjuïc i va acollir més de 600 start-up de més de 40 països, fet que va permetre a les companyies locals donar-se a conèixer internacionalment i connectar-se amb possibles clients, socis i inversors.

L’estand d’empreses catalanes, coordinat per Catalonia Trade & Investment (ACCIÓ), va acollir B-Wom (que ofereix plans personalitzats de salut íntima per a la dona), Iomed (desenvolupa un software per facilitar la feina dels metges), Made of Genes (seqüenciació del genoma), Mediktor, Mind the Byte (disseny computacional de fàrmacs), Neuroelectrics (monitorització i estimulació neuronal per tractar malalties mentals), Play Benefit i Sense4Care (desenvolupa un dispositiu que monitoritza de forma continua els símptomes de Parkinson).

 

Cita pels inversors en digital health europeus

Un dia abans de l'inici de la fira, el 3 de maig, va tenir lloc la 5a edició de 'EC2VC Investors Forum and Pitch Competition', moderat per Roberto Ascione, director general d'Healthware Internacional (Itàlia) i Vishal Gulati, Venture Partner en Draper Esprit plc (Regne Unit). El fòrum va comptar amb la participació de més de 50 inversors en digital health i hi van competir 13 de pimes europees a la recerca de finançament, dos de les quals eren catalanes: BeYou Health Coach (un app per promoure un estil de vida saludable) i Linkcare Health Services SL (spin-off de l'Hospital Clínic per canalitzar el mercat de coneixement i els productes desenvolupats a l'hospital). Finalment les guanyadores van ser I-VITAE (Itàlia) i Molecular Warehouse (Regne Unit). 

L'acte va comptar també amb diverses xerrades sobre el futur de la inversió en digital health, entre elles la de Jorge Juan Fernández, director acadèmic de Moebio (una iniciativa de Biocat), que va parlar sobre el paper de les empreses corporatives en el sector digital health.

 

Mediktor i PlayBenefit, protagonistes durant el congrés

Durant la fira, Mediktor va presentar la seva tecnologia de pre-diagnòstic mèdic mitjançant intel·ligència artificial. L’empresa va mostrar els resultats de dos assajos clínics realitzats a l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Clínico San Carlos de Madrid, que validen el nivell d’encert i predicció de la tecnologia entre més de 1.500 casos reals. Concretament, Mediktor presenta un 91,3% d’encert en relació al diagnòstic fet per un metge. Paral·lelament a la seva participació a Health 2.0 Europe, Mediktor ha estat una de les guanyadores de la eHEalth Competition, una iniciativa que premia a les pimes amb les millors inciatives de digital health a Europa.

La tecnologia que ha desenvolupat Mediktor combina intel·ligència artificial, el reconeixement de llenguatge natural i dades del pacient per detectar símptomes i oferir un llistat de possibles malalties, recomanacions o fins i tot connectar online el pacient amb un professional mèdic per rebre consell addicional.

Play Benefit també va aprofitar l’ocasió per presentar la seva solució, una aplicació mòbil per millorar la salut de l’usuari a través de la gamificació. Fundada per una infermera el 2014, Benergy App (el nom de l’aplicació) funciona a través de preguntes indirectes i suggestives a l’usuari per establir patrons que li serveixen per plantejar reptes en àmbits com l’alimentació, l’activitat física, la son o el sistema digestiu.

Es preveu que l’app estigui disponible aquest estiu per a iOS i Android i es començarà a distribuir a Espanya, Regne Unit i els Estats Units. A més, ja han signat un acord amb un distribuïdor a Mèxic per començar a elaborar una estratègia d’expansió al país centre-americà.

Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.