Una nombrosa delegació d'empreses biofarmacèutiques participen a una missió empresarial a Japó i Corea del Sud
<p>Catalunya es posiciona com a regió puntera en biofarma davant els clústers més importants del Japó</p>

Catalunya es posiciona com a regió puntera en el sector biofarmacèutic davant els clústers empresarials més importants del Japó, a través de la missió empresarial celebrada al Japó i Corea del Sud fins el proper 28 de febrer.
Un total de 57 empreses i entitats catalanes de diversos sectors – automoció, motocicleta, biofarma, moda i turisme – han participat en aquesta missió organitzada per la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de detectar noves oportunitats de negoci i inversió i impulsar el comerç exterior.
Biocat ha acompanyat a la delegació catalana d’empreses del sector biofarma, constituida per 12 empreses del sector: les farmacèutiques Accord Healthcare, Kern Pharma, Laboratorios Reig Jofre, ELM Farmaceutica, Laboratorios Ramon Sala i Laboratorios Espinós i Bofill (LEBSA); les biotecnològiques Biochemize i Inkemia IUCT Group; la bioinformàtica Mind the Byte o Pharmaphenix, consultora farmacèutica especialitzada en desenvolupament de negoci. També hi participa l’Institut Tecnològic Leitat i Fira Barcelona.
Per tal de detectar noves oportunitats de negoci i d'establir possibles col·laboracions, s'ha organtizat una agenda de visites i trobades amb associacions i empreses d’ambdós països asiàtics, on Montserrat Vendrell, directora general de Biocat, ha realitzat diverses presentacions de la indústria biofarmacèutica a Catalunya. "Aquestes trobades donen la possibilitat de treballar conjuntament en el futur, i per a les empreses hi ha una potencialitat molt alta d'arribar a acords", assegura. La directora general de Biocat també explica futurs projectes: "col·laborarem amb el clúster d'Osaka de cara a participar a l'octubre en el proper congrés Bio Japan, el més important d'Àsia". Les empreses ja han mantingut reunions amb les companyies que integren el North Osaka Bio Cluster, una dinàmica zona del Japó que concentra el 50% del sector farmacèutic. També s'han reunit amb el Kobe Medical Innovation Cluster, que compta amb la participació de 260 empreses, hospitals i instituts i que s’ha convertit en el major clúster biomèdic de Japó.
A més, Tòquio ha acollit un seminari i sessió de networking entre l'organització Japan Bio Association (JBA) i el sector bio català. En el seminari s'ha donat a coneixer el sector a Catalunya i les empreses han mantingut contactes directes amb els membres de l'associació. Lluís Justo, director de vendes de Laboratorios Lebsa, explica que feia dos anys que intentava reunir-se amb una empresa farmacèutica japonesa de referènciam, "i arrel de la missió i de les gestions fetes per l'oficina exterior d'ACCIÓ a Tòquio ho he pogut aconseguir", declara.
En el marc de la missió també s'han programat altres visites com la del Centre Tecnològic RIKEN CDB a Kobe o la visita a LG Life Science a Seül. L'agenda també inclou la trobada empresarial amb la KPMA (Korea Pharmaceutical Manufacturers Association).
El Japó és el país Asiàtic amb més poder adquisitiu de la regió. És la tercera economia mundial i el major país inversor de la zona Àsia-Pacífic. D’altra banda, Catalunya concentra el 87,33% de les empreses japoneses establertes a l’Estat espanyol i les exportacions catalanes al país asiàtic representen el 27% de les exportacions espanyoles. És per això que l’objectiu que persegueix la Generalitat amb aquesta missió al Japó és reforçar les inversions japoneses ja existents a Catalunya a través de trobades amb grans empreses del país que tenen presència a Catalunya.
En el cas de Corea del Sud, és important destacar que el país ha experimentat 20 anys d’un important desenvolupament econòmic – porta diversos anys creixent per sobre del 3% – , un creixement focalitzat en sectors industrials d’alt valor estratègic, en l’exportació i grans estructures logístiques. A més, segons dades del Banc Mundial, Corea del Sud és el 8è país del món en facilitat per iniciar-hi negocis. És la 4a potència regional, el 7è exportador mundial i el 2n en renta per càpita. La despesa en R+D suposa el 4% del PIB del país. L’objectiu de la missió aquí és, doncs, obrir i fer créixer les relacions comercials en tots els sectors entre Catalunya i Corea del Sud.
Consulta les empreses participants i l'agenda.