"Un consell? Parla amb emprenedors del teu ecosistema i coneix les seves experiències"

Josep M. Escuer i Núria Noguera
Josep M. Escuer és enginyer industrial i PDD per ESADE. Després de 20 anys al sector de l'automòbil va fer un cap a la tecnologia sanitària, on porta 8 anys desenvolupant funcions de business development, marketing i vendes. És Cofundador i CEO de QREM. Núria Noguera és física i enginyera de materials, i porta 16 anys treballant en el desenvolupament de productes mèdics, els últims 13 a l'empresa privada transformant idees i necessitats dels professionals mèdics en productes comercials. És Cofundadora i CTO de QREM.
QREM desenvolupa i comercialitza dispositius mèdics per realitzar tractaments de medicina regenerativa autóloga al costat del pacient. El passat mes d'abril va llançar al mercat el seu primer producte, el Q-Cytokine, un dispositiu per tractar l'artrosi i altres patologies musculoesquelètiques mitjançant teràpia amb citoquines (proteïnes obtingudes de les cèl·lules de la sang). Amb aquest tractament aconsegueixen, diuen, una reducció del dolor i de les limitacions de mobilitat del 75% durant més d'un any en pacients amb artrosi.
Per què vas voler ser emprenedor?
Núria Noguera: I per què no? És el que em vaig preguntar quan se'm va presentar l'oportunitat. Un nou repte professional i personal, i la possibilitat de fer prosperar un bon projecte que té com objectiu millorar la qualitat de vida de les persones.
Josep M. Escuer: Perquè va aparèixer la oportunitat de ser-ho amb un projecte de futur en el que creia molt i amb una sòcia amb la que feia 6 anys que hi treballava.
Quina ha estat la decisió estratègica més important que has pres fins ara?
N.N: No esperar a tenir inversió per sortir al mercat i començar pel mercat més proper.
JM.E: Seguir endavant encara que rebis molts “no”, perquè en realitat son "no en aquest moment", i esbrinar els motius de cadascuna d’aquestes negatives. Això permet anar assolint fites que fan que la confiança en el projecte i la credibilitat de l'equip vagi augmentant entre els agents del ecosistema.
Quin és el millor consell que t'han donat?
N.N: És difícil, ens hem trobat molta gent disposada a ajudar-nos i a donar-nos bons consells. Si n'hagués d'escollir un, seria perseverança
JM.E: Quan comencis el camí parla amb molts emprenedors del teu ecosistema perquè et transmetin les seves experiències. Així ho vam fer i ens va anar molt bé.
I ara què? Quines fites t'has marcat assolir a curt termini?
Tenint en compte que ja hem iniciat la comercialització de Q-Cytokine les nostra fita principal a curt termini és validar tot el nostre model de negoci a Espanya instal·lant uns 50 dispositius a consultes mèdiques per tractar més de 1000 pacients amb Q-Cytokine. L'altre fita important és exportar la nostra tecnologia a Europa.