“No vull deixar aquest món sense haver aportar alguna cosa positiva”

Ray G. Butler
“La meva infància, la meva educació i la meva carrera professional han estat sempre lligades al desenvolupament de programari”, recorda Ray G. Butler, CEO i fundador de Butler Scientifics. Fa deu anys va començar a aportar aquests coneixements al món de la recerca científica com a Director de R+D d’una companyia del sector i va completar el seu perfil amb un MBA executiu. “Aquesta formació –reconeix- em va ajudar moltíssim a entendre el complex entramat de l'empresa i la importància vital de les relacions humanes amb clients, col·laboradors, socis i inversors”.
La startup barcelonina Butler Scientifics desenvolupa i comercialitza AutoDiscovery, un software d'anàlisi exploratòria de dades automatitzat, exhaustiu i intel·ligent que ajuda els equips de recerca biomèdica que treballen en universitats, hospitals i empreses farmacèutiques a desvetllar relacions estadístiques de gran potencial però que estan ocultes entre les dades dels seus estudis.
Per què vas voler ser emprenedor?
Bàsicament no vull deixar aquest món sense haver aportat alguna cosa positiva. La meva mare va morir, com altres centenars de milers de persones cada any, d'un càncer de pulmó fulminant. En aquell moment vaig creure que la ciència necessitava més energia per accelerar els descobriments i portar-los a la pràctica en forma de teràpies efectives. En el meu entorn laboral de llavors, la idea d'integrar informació i analitzar-la de forma intel·ligent no va rebre suport, així que vaig decidir emprendre aquest camí.
Quina ha estat la decisió estratègica més important que has pres fins ara?
Sense dubte, deixar de fer "el que es pugui" per fer "el que s’ha de fer". Sembla una obvietat però en les startups és molt fàcil caure en la dinàmica de fixar els objectius en funció dels recursos disponibles (diners, equip, tecnologia, etc.) en lloc de fixar els objectius en funció de la necessitat del mercat, del negoci i dels projectes... per anar després a buscar els recursos necessaris!
Quin és el millor consell que t'han donat?
La emprenedoria és un procés de creixement personal i professional permanent. En el meu cas aquest creixement ve motivat principalment pels consells que he rebut de tots els que m'envolten: el meu equip, els clients, els mentors, la família, els amics... És certament complicat escollir un com "el millor"! Jo diria que el millor consell ha estat que "el cos i la ment necessiten parar per continuar", per la seva al·lusió a la gestió d'alguna cosa fonamental com les energies i la motivació.
I ara què? Quines fites t'has marcat assolir a curt termini?
Havent-hi identificat els segments més atractius i validat sobre ells la nostra proposta de valor, i constatant la velocitat a la qual sorgeixen nous competidors en aquest mercat, creiem que el que toca ara és accelerar en el nostre creixement. El nostre primer objectiu, doncs, és aconseguir l'escalabilitat tant de la tecnologia com de l'estratègia d'accés al mercat (go-to-market).
Després d'una reorganització interna molt important per facilitar la “invertibilitat”, treballem ara en una ronda d'inversió de capital llavor que ens permeti completar l'equip, optimitzar la usabilitat i accessibilitat d'AutoDiscovery i evolucionar en el nostre model d'adquisició de clients.